Šta je Google Ads?

Google oglašavanje (Google Ads) je Google alat koji možete koristiti za promovisanje, unapređenje i proširenje svog biznisa. Takođe ga možete raditi nekome uslužno kao što ja to radim.

Kako funkcioniše Google Ads?

Plasira vaše oglase na mrežu za pretragu i plaćate samo kad korisnici kliknu na vaš oglas. Takođe je plasira i na Display Network i tada plaćate po kliku takođe. Treća opcija je da pustite video oglas i da plaćate po pregledu.

Formati oglasa na Google Ads-u

  • Search – plasira se na mrežu pretrage popularno „guglanje“.
  • Performance Max – za ovu vrstu kampanje morate imati određeni broj korisnika na svom sajtu, prikazuje se na svim Google kanalima (Search, Display, Discovery, YouTube, Gmail, Maps).
  • Display – prikazuje se na Display Network-u
  • Video – prikaz 95% YouTube, a ostatak na ostalim partnerskim sajtovima
  • Shopping – prikaz na Search-u, Google slikama i partnerskim sajtovima Google-a
  • Discovery – prikaz na početnoj stranici YouTube-a, Gmail promocijama, na društvenim mrežama

Zašto koristiti Google Ads za unapređenje biznisa?

Jednostavno upravljanje budžetom i korišćenje benefita. Kod benefita mislim isključivo na toliko obimnu publiku. Faktički više ne morate da jurite klijente, vučete ih za rukav. Sad napravite oglas i pustite ga na mrežu. Potencijalni klijenti ga vide i sami dođu kod vas. Zato morate imati besprekoran sajt. Strukturno sređen po poslednjim SEO standardima.

Koji su još benefiti Google Ads-a?

Evo jos par njih po tačkama.

  • Kontrola troškova
  • ROI (return on investment)
  • Brzi rezultati (ne toliko brzi koliko misliš)
  • Lokalno oglašavanje
  • Remarketing
  • Targetovanje
  • Optimizacija oglasa
  • Praćenje konverzija
  • Analitika

Benefiti Google Ads-a za SEO?

Kombinacija ova dva potpuno različita segmenta mogu doneti benefite jedan za drugi. Konkretno da bi napravio/la pravu SEO strategiju moraš naći ključne reči koje su važne za određeni biznis. Najlakše ćeš ih testirati kroz oglase i videti koje se najbolje pokažu. Na osnovu toga možeš pomoći SEO strategiji. Dok SEO pomaže Google Ads-u smanjenom cenom za klik i boljom pozicijom na pretrazi tako što je ceo sajt optimizovan po zadnjim standardima.

Pojmovi u Google Ads-u?

  • AdRank – rang oglasa (određivanje gde će oglas biti prikazan i da li će uopšte biti prikazan)
  • Campaign type – tip kampanje
  • CTR (click trough rate) – klikovi ÷ impresije. Na primer, dobio si 20 klikova na oglas, a on je prikazan 100 puta, tvoj CTR iznosi 20%
  • CTA (call to action) – poziv na akciju u reklami i uvek je jako kratkog tipa, na primer “kupi odmah” “pozovi nas” “poseti sajt”
  • CPM (cost per thousand impression) metod licitiranja koji bazira potrošnju budžeta na osnovu prikaza kampanje
  • Billing threshold – granični iznos za obračun je nivo potrošnje koji pokreće naplatu troškova kampanja. Minimalni iznos kreće od 50 eura, ako to potrošiš u toku meseca onda se nivo podiže na 100, 200 i tako dalje 
  • Conversion rate – prikaz obavljenih konverzija i svih interakcija sa oglasom izražen u procentima. Na primer imao si 20 prodaja svog proizvoda ovog meseca, a oglas je imao 1000 impresija. Tvoj procenat se računa 20 ÷ 1000 = 20%
  • Display Network – Displej mreža je mreža na kojoj se oglasi prikazuju u člancima, video snimcima i raznim sajtovima koje korisnici gledaju. Poseduje širok doseg ljudi na više od 2 miliona sajtova.
  • Ad extension – ekstenzije oglasa iliti dodaci. Koriste se da prikažete neke dodatne vrednosti svom oglasu.
  • Keywords – ključne reči, reči za koje želiš da se prikazuje tvoj oglas
  • Negative keywords – negativne ključne reči, koristiš ih kad ne želiš da se prikaže tvoj oglas
  • PPC (pay per click) – plaćanje po kliku
  • Ad relevance – relevantnost oglasa
  • Landing page experience – iskustvo pristupne stranice
  • eCTR (expected click through rate) – očekivana stopa učestalosti klikova
  • Quality Score – ocena kvaliteta oglasa. Određuje se pomoću 3 faktora. Iskustvo pristupne stranice (landing page experience), relevantnosti oglasa (ad relevance) i eCTR (expected click trough rate) očekivana stopa učestalosti klikova
  • Impressions – broj prikaza oglasa
  • Ad group – oglasna grupa
  • Daily budget – dnevni budžet
  • Conversion – konverzija ili u prevodu akcija od velike važnosti za biznis
  • Auction insights – izveštaj koji prikazuje gde si u odnosu na konkurenciju, tačnije sva tvoja konkurencija koja koristi iste ključne reči
  • ROI (return on investment) – povrat uloženih sredstava
  • ROAS (return on ad spend) – njime meriš koliki si profit napravio u odnosu na trošak u kampanju.
  • SKAG (single keyword ad group) – oglasne grupe koje sadrže samo jednu ključnu reč

Remarketing?

Odlična opcija za serviranje oglasa korisnicima koji su već posetili tvoj sajt. Možeš ih “naterati” da obave konverziju bitnu za biznis koji reklamiraš. To u 99% slučajeva bude uspešno ukoliko korisnicima ponudiš nešto što nisu imali kad su prvi put posetili sajt (besplatna dostava, popusti ili neki drugi vid benefita).

Proces kreiranja kampanje?

Otvoriš nalog na Google-u. Registruješ se na Google Ads. Sve je to potpuno besplatno. Pri samoj registraciji dobićeš opciju da odmah napraviš kampanju. 5 naslova, 3 opisa, osnovni podaci o firmi ili sajtu i za 10 min si pustio svoju prvu kampanju. Moj savet je da ne radiš to sam, već da angažuješ nekoga ko će ti to voditi, ili da naučiš kako sve funkcioniše pa onda da je pustiš. Nikako je ne puštaj samo da bi nešto plasirao na mrežu.

Linkovanje naloga Ads-a i Analytics-a?

Čim napraviš naloge na ove dve platforme (da bi napravio nalog na Analytics-u moraš dodati Google Analytics kod na sajt). Kad obaviš sve to onda pratiš sledeće korake. Pre toga jako je bitno da poseduješ Admina na oba naloga da bi ovo uspeo. Lakše ćeš obaviti sve ovo kad pogledaš video koji sam postavio ovde.

Praćenje konverzija na Google Ads-u?

Možda ovo izgleda kao viša matematika, ali nije. Nakon linkovanja naloga vrlo lako možeš da uvezeš konverzije sa svoje Analitike u Google Ads nalog i da to koristiš u praćenju istih. Kako da to obaviš za manje od minuta, taj video se nalazi ovde.

Strategija licitiranja?

Funkcionisanje strategije licitiranja je nešto što Google Ads koristi dosta dugo. Primetićeš kad plasiraš kampanju na mrežu da Google strategiju licitiranja uči narednih 5 dana. Sama licitacija nije ništa komplikovano. Konkurišeš na mreži sa određenim ključnim rečima, daješ svoju ponudu koliko si spreman da platiš da se tvoj oglas nađe tu.

Primera radi recimo da za ključnu reč “kurs za UX dizajnera” daješ ponudu od 200 dinara za klik, tvoja konkurencija daje 150, tvoj oglas će biti ispred njegovog i platićeš ugrubo 150,50 dinara za tu poziciju. Kako ne bi novac bio ključan faktor za određivanje pozicije Google je rešio da na osnovu 3 faktora oceni oglas i na taj način ko ima bolju ocenu bude ispred i plati manje za klik.

Optimizacija oglasa?

Kad se oglas kreira i bude neko vreme na mreži (čitaj 15 dana i više) trebalo bi da pogledaš kako se kotira i optimizuješ ga da bi se što bolje plasirao. Svaka izmena koju napraviš ide odmah na pregled u Google. Nekad ćeš dobijati predloge za optimizaciju direktno od Google-a, međutim nisu sve preporuke dobre za tvoju kampanju.

Najvažniji faktori za uspeh oglasa?

Reklama mora biti relevantna. Pristupna stranica optimizovana, pregledna i sa jasnom porukom za tvog potencijalnog klijenta, da on može brzo i bez velikih muka da se konvertuje. Sve što mu otežava ispunjavanje konverzije ga ujedno i udaljava od tvog sajta. Zapamti, jednostavna pristupna stranica je preduslov za dobar procenat konverzija.

Šta je google analitika

Šta je Google Analitika?

Google Analitika je besplatni alat za praćenje i analizu poseta na web stranici. Omogućava tebi kao vlasniku/ci sajta da prikupljaš podatke o posetiocima, njihovom ponašanju